20. september 2025
Vi starter vaksinering i uke 42! (13.10.25)
Vi legger fortløpende ut nye vaksinetimer i oktober etter hvert som ukene fylles opp.
Tilgjengelige vaksiner:
- Influensavaksine – 301 kr
- Covid-19 vaksine – 110 kr
- Covid-19 + Influensa samvaksinering - 386 kr
Anbefalt for risikogrupper:
- Eldre (65+)
- Beboere i omsorgsboliger og sykehjem
- Gravide i 2. og 3. trimester
- Personer med kroniske sykdommer (lungesykdom, hjerte-/karsykdom, diabetes, nedsatt immunforsvar m.m.)
- Helsepersonell med pasientkontakt
Slik bestiller du time:
- Gå inn på helsenorge.no
- Velg “vaksinering” og finn tidspunkt som passer deg
- Har du spørsmål vedrørende vaksinering, send gjerne en gratis e- kontakt til legekontoret, og du vil få veiledning.
- Du kan også ringe legekontoret hvis du har problemer med digital bestilling.
4. november 2024
Henvendelser vedrørende vaksinering dekkes ikke av Helfo/frikort da det ikke regnes som behandling av "sykdom, skade eller lyte".
Konsultasjon utelukkende angående vaksine(r) (spesialist/ikke spesialist): kr 313/193,- (inkluderer også eventuell resept)
Resept på vaksine uten konsultasjon: 150,-
Sette vaksine på lab inkl observasjonstid 20 min: 200kr
Influensavaksinering på legekontoret: 330kr (inkluderer hele prosessen inklusive selve vaksinen).
Unntak gjelder for boostrix vaksine for gravide etter svangerskapsuke 24, denne er gratis.
26. februar 2024
Flere av legene på kontoret tilbyr nå mulighet for kortbetaling inne hos legen ved timens slutt.
Vi har dessverre ikke mulighet for å ha kortterminal i resepsjonen pga avtalemessige forhold ved anskaffelse av terminal. Vi jobber med at alle legene skal tilby kortbetaling etter hvert.
Dersom du sliter med å betale med vipps eller sms-link, så spør om mulighet for kortbetaling inne hos legen din.
4. juli 2023
Vi har ansatt ny fastlege ved senteret! Johan Østerås starter 1.9.23 og vil ta over som fastlege for Susanna Bruheim. Alle pasienter som har Susanna Bruheim som fastlege pr i dag vil automatisk bli overført til dr Østerås fra 1.9.23
Johan Østerås har fra tidligere 15 års erfaring som allmennlege i Åfjord. Les mer om "nylegen" i Klæbuposten:
https://www.klebuposten.no/nyheter/i/dwa3kX/ny-fastlege-er-endelig-paa-plass-jeg-tenker-a-bli-i-klaebu-frem-til-pensjonsalder
22. februar 2021
Vi mottar av og til meldig om at enkelte har problem med å bruke helsenorge for å komme i kontakt med oss. Dette skyldes ofte at du ikke har valgt "full tilgang" i profilen din.
Logg inn i helsenorge, og trykk på navnet ditt øverst til høyre. Du får da opp personverninnstillinger. Under "velg hvilke tjenester du vil bruke" skal du ha samtykket til "full". Hvis det står "basis" eller "basis+" må du endre samtykke til "full". Da vil du få opp alle funksjonene for kontakt med legekontoret på forsiden neste gang du logger inn.
Under er en video fra helsenorge her med veiledning til bruk av tjenestene.
Veiledning til bruk av helsenorge.no
Vi oppfordrer alle til å logge inn på helsenorge.no og ta det i bruk.
3. desember 2020
Vi tilbyr nå følgende tjenester via helsenorge.no (se lenke)
1) Bestill time
Du vil enkelt kunne få en time som passer, og bestillingen skal kunne gjøres når det passer deg. I tillegg skal du kunne se dine bestilte timer og avbestille disse.
OBS: Ved bestilling av videokonsultasjon vil legen som hovedregel ringe deg på telefon i første omgang. Man avklarer da om det er ønskelig med telefonkonsultasjon eller videokonsultasjon.
2) Forny resept
Du kan sende en melding til fastlegen din og be om å få fornyet resept på dine faste legemidler, medisinsk utstyr og annet som forskrives på resept. Reseptfornyelse gjøres fortløpende, men kan ta opp til 5 dager i perioder. Ikke vent til du tar siste tabletten med å bestille ny resept. Husk også at det ofte er på tide med en legekontroll når man begynner å gå tom for medisin som fornyes 1 gang pr år.
3) Start e-konsultasjon
E-konsultasjon er en legetime som gjennomføres via nettet ved hjelp av lyd, video eller tekst-samtale. Du betaler vanlig egenandel og fakturagebyr for denne tjenesten. Du kan bare bruke denne tjenesten når det ikke krever fysisk oppmøte. Tjenesten skal ikke brukes til øyeblikkelig hjelp og akuttsituasjoner.
4) Kontakt legekontoret
Denne tjenesten kan brukes til administrative spørsmål, som ferieavvikling og adkomst. Spørsmålene via denne tjenesten vil normalt besvares av resepsjonen på legekontoret. Du kan ikke få helsehjelp via denne tjenesten.
3. desember 2020
Betaling for lab og legetimer gjøres nå pr telefon. Etter timen sendes det ut en sms, her følger du en lenke til betaling. Du får da muligheten å betale med vipps, kort eller faktura. Om du velger faktura tilkommer det et gebyr på 70kr. Øvrige alternativer er gratis.
Dersom betaling via mobil ikke er gjennomført innen 48 t etter du mottok sms vil det automatisk sendes ut faktura.
Betalingsautomaten er ikke lenger i bruk.
21. februar 2020
Gravide skal alltid innom laboratoriet før legetime for levering av urinprøve, blodtrykk og vekt. Meld deg i luka ved ankomst!
17. november 2016
Våre priser for attester og lignende finner du under "dokumenter" (forsiden - mer - dokumenter), og som oppslag på legekontoret. Disse prisene kommer som hovedregel i tillegg til ordinær konsultasjonstakst, og dekkes ikke av frikort.
5. juli 2016
Som hovedregel skrives henvisninger i forbindelse med en konsultasjon hos lege. Legen må gjøre nødvendig undersøkelse for at en henvising skal skrives.
Vi gjør oppmerksom på at henvisninger som skrives og sendes etter forespørsel fra pasient vil bli fakturert ihht normaltariffen, og regningen vil da sendes som en faktura dersom den ikke betales i betalingsautomaten samme dag.
5. juli 2016
Vi opplever at mange av attestene og legeerklæringene som bestilles, ikke avhentes. Det hoper seg opp med slike hos oss, og vi kommer derfor til å begynne å sende ut slike papirer i posten dersom de ikke er avhentet etter 2 uker, med mindre annet er avtalt. Det vil samtidig sendes ut faktura for arbeidet og forsendelsen, i henhold til normaltariffen.
19. januar 2016
Vi har legevaktfunksjon for egne listepasienter på dagtid frem til kl 15.00. Det vil si at vi hver dag har avsatt tid til problemstillinger som haster og ikke kan vente til neste ledige time. Ta kontakt på telefon ved behov for slik time. Ved time samme dag kan du bli tilbudt time hos annen lege enn fastlegen din.
Etter kl 15.00 kontaktes interkommunal legevakt på telefon 116117. Adresse: Mauritz Hansens gate 4, 7030 Trondheim.
Pasienter uten fastlege eller besøkende med fastlege annet sted i landet benytter legevakta hele døgnet.
Ved problemstillinger på kveldstid som kan vente til neste dag, anbefaler vi å ta kontakt med oss på dagtid i stedet for å kontakte legevakta på kveld.
Ved akutt alvorlig sykdom eller skade - ring 113 (hele døgnet).